دسته‌بندی نشده

نکات ضروری در خرید فرش

فرش

فرش یکی از اصلی‌ترین المان‌های دکوراسیون هر خانه ایرانی است. به همین منظور حین خرید فرش و انتخاب آن باید تمامی جوانب را بسنجید تا بهترین گزینه را برای منزل‌تان انتخاب کنید. خرید و استفاده از یک فرش باکیفیت می‌تواند طول عمر این محصول را تضمین کند. خرید یک فرش ماشینی زیبا سبب زیباتر شدن دکوراسیون منزل و محیط خانه می‌شود. یکی از بهترین قالی‌هایی که شما می‌توانید آن برای منزل خود بخرید و از طرح و زیبایی آن نهایت لذت را ببرید، فرش کاشان است. در ادامه درباره نحوه خرید قالی و همچنین انتخاب یک فرش ماشینی مناسب با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

خرید فرش ماشینی

 

هنگام خرید فرش باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید فرش ارزان قیمت و همچنین با کیفیت و مناسب باید حتما قبل از خرید به برخی از نکات کلیدی و طلایی توجه کرد. در این حالت شما می‌توانید بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید از خریدتان احساس رضایت کنید. در ادامه به 4 نکته مهم اشاره خواهیم کرد.

انتخاب سایز مناسب

سایز یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار هنگام خرید فرش ماشینی است. به همین منظور ابتدا شما باید محیط و فضایی را که قصد دارید برای آن فرش بخرید، مشخص و اندازه‌گیری کنید. چرا که در صورت عدم توجه به این نکته امکان بزرگ بودن فرش وجود دارد. در این حالت بعضی از افراد به ناچار فرش را تا می‌زنند که به شدت به قالی آسیب می‌زنند.

بسیاری از افراد و مشتریان قبل از خرید، تصور اشتباهی از سایز فرش‌ها دارند. به عنوان مثال بسیاری بر این باورند که فرش 9 متری یک قالی 3 در 3 است. اما در حقیقت اینگونه نیست و یک قالی 9 متری، 3.5 در 2.5 متر با مساحت 8.75 مترمربع است. بنابراین قبل از انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان یا هر نوع دیگری باید به این ابعادها و اعداد و ارقام توجه ویژه داشته باشید.

ابعاد استاندارد تمامی فرش‌های ماشینی به شرح زیر است:

  • 12 متری: 3 در 4
  • 9 متری: 3.5 در 2.5
  • 6 متری: 2 در 3
  • 4 متری: 2.25 در 1.5
  • 5 متری: 1 در 1.5

پس بر خلاف تصور عموم فرش 9 متری 3 در 3 نیست، این در حالیست که یک قالی 4 متری هم 2 در 2 نیست.

قبل از خرید حتما به اندازه قالی‌ها و قالیچه‌ها براساس نوع دکوراسیون خود نیز باید توجه کنید. چرا که گاها با توجه به دکوراسیون داخلی و مدرن خانه شما نیازی به خرید یک فرش بزرگ نیست. چرا که باید بخشی از سرامیک‌ها یا پارکت مشخص باشد.

علاوه بر این مورد، اگر شما یک میز ناهارخوری به نسبت بزرگ دارید، بهتر است میز حتما روی فرش قرار بگیرید. بنابراین خرید یک فرش کوچک سبب شلخته شدن و بهم‌ریختگی فضای خانه خواهد شد.

فراموش نکنید پر کردن خانه با فرش به گونه‌ای که کیپ به کیپ باشد، فضای زیبایی را خلق نخواهد کرد. بنابراین به هیچ عنوان این کار را نکنید.

شکل قالی و قالیچه‌ها در کنار ابعاد آنها نیز مهم است. به عنوان مثال در برخی مواقع بهره از قالی یا قالیچه‌های گرد سبب جذابیت محیط خواهد شد.

 

خرید فرش ماشینی کاشان

 

توجه به جنس فرش ماشینی

قبل از خرید فرش ارزان کاشان یا هر نوع فرش دیگری باید ابتدا به محیط و فضایی که قصد دارید، در آن قالی را بیندازید نیز توجه کنید.

جنس فرش را باید با توجه به فضا انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قالی را برای فضایی پرتردد مانند اتاق خواب یا آشپزخانه می‌خواهید، قطعا باید از قالی و قالیچه‌های با کیفیت، با دوام و مقاومت بالا استفاده کنید. بهترین انتخاب در این حالت برای شما، قالی‌هایی با جنس نخ پلی اوژن است.

یکی از بهترین نوع قالی برای استفاده در محیط پذیرایی قالی‌های ماشینی کلاسیک هستند. اما بازهم یک قانون نیست و شما با توجه به نوع دکوراسیون خود می‌توانید از سایر مدل‌های مدرن، فانتزی و… نیز بهره بگیرید. بهترین فرش ماشینی برای استفاده در محیط و فضای پذیرایی، قالی‌هایی با نخ آکرلیک هیت است. این قالی‌ها دوام و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند. بنابراین اگر به دنبال یک سبک کلاسیک و بسیار خاص و متفاوت هستید، این مدل از قالی‌ها بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شوند.

برای خرید قالی اتاق خواب کودک نیز باید به این نکته توجه کنید که حتما از قالی یا قالیچه‌های بسیار نرم و لطیف بهره بگیرید. البته نرم و لطیفی منظور فرش‌هایی با پرز زیاد نیست. چرا که وجود پرز زیاد روی فرش برای کودکان حساسیت ایجاد می‌کند.

فرش ماشینی کاشان تولیدکننده انواع و اقسام فرش‌های مناسب اتاق خواب، اتاق خواب کودک، آشپزخانه و حال و پذیرایی است. بنابراین شما برای خرید قالی ارزان کاشان می‌توانید از کلیه نمایندگی‌های فروش اقدام کنید. توجه که حتی امکان خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان نیز وجود دارد. بنابراین شما قطعا این قالی و قالیچه‌ها را با قیمتی مناسب می‌توانید خریداری کنید.

توجه به کیفیت بافت

شما حین خرید قالی و قالیچه‌ها باید به کیفیت بافت نیز توجه کنید. منظور از کیفیت بافت، شانه یا تعداد گره‌های فرش در هر متر است. هر یک از قالی‌های موجود در بازار دارای دو تراکم عرض و طولی هستند.

به تعداد گره‌های بافت شده در هر متر عرض، تراکم عرضی یا همان شانه گفته می‌شود. این در حالیست که به تعداد گره‌های موجود در هر طول، تراکم طولی می‌گویند. بنابراین شما حین خرید باید حتما درباره تراکم عرضی و طولی از فروشنده سوال بپرسید. اما شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که فرش با چه تراکمی مناسب و خوب است؟

قالی و قالیچه‌های موجود در بازار در تراکم و شانه‌های مختلفی بافته و تولید می‎شوند. هر یک از این فرش‌ها دارای ویژگی‎های منحصر به فرد خود هستند. در دامه به طور کامل درباره تراکم فرش‌ها با شما صحبت خواهیم کرد.

خصوصیات فرش 700 شانه

هنگامی که می‌گوییم قالی یا قالیچه 700 شانه است یعنی تعداد 700 گره دارد. این فرش از نظر تراکم حدودا 2100 تا 3000 گره دارد. قالی یا قالیچه‌های 700 شانه معمولا 8 الی 10 رنگ دارند. دستگاه‌هایی که فرش ماشینی 700 شانه را می‌بافتند در اغلب موارد مدرن و پیشرفته هستند. فرش‌های 700 شانه به نسبت سایر قالی یا قالیچه‌های دیگر دارای ضخامت بیشتری هستند. در حقیقت هر چه میزان شانه در فرش کم باشد، ضخامت آن بالاتر خواهد بود.

خصوصیات فرش 1200 شانه

فرش‌های ماشینی 1200 شانه طی چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. این مدل از قالی و قالیچه‌ها شباهت بسیار زیادی به فرش‌های دستباف دارند. لطافت و همچنین ظرافت و زیبایی بافت این مدل از قالی‌ها سبب شده تا به نسبت سایر فرش‌ها با شانه‌های پایین‌تر طرفداران بسیار زیادی داشته باشد. در بافت این مدل از قالی و قالیچه‌ها به جای الیاف ضخیم از الیاف بسیار نازک بهره گرفته شده است. بسیار از تابلو فرش‌ها به دلیل ظرافت بافت، 1200 شانه هستند.

خصوصیات فرش 1500 شانه

زیباترین فرش‌های موجود در بازار قالی یا قالیچه‌های 1500 شانه هستند. این فرش‌ها اغلب تراکم بالایی دارند و از رنگ‌های فوق‌العاده‌ زیبایی در بافت آنها بهره گرفتند. به همین منظور اغلب قالی و قالیچه‌ها 1500 شانه پرنقش و جذاب هستند. این نقش و نگارها به قدری ظریف و زیبا هستند که نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های فرش‌های 1500 شانه، داشتن طرح و رنگ‌های مدرن و شیک است. این فرش‌های ماشینی شباهت بسیار نزدیکی به فرش‌های دستباف دارند و با جدیدترین ماشین‌های بافندگی بافته و تولید می‌شوند.

با خرید و بهره از قالی و قالیچه‌های 1500 شانه می‌توانید دکوراسیون فوق‌العاده خاص و شیکی را برای منزل خود رقم بزنید. چرا نقش و نگار و پالت رنگی این مدل از قالی‌ها به شدت مدرن و فوق‌العاده است. این فرش‌ها به هرگونه دکوراسیون داخلی نظیر کلاسیک و مدرن می‌آیند و هیچگاه از مد نمی‌افتند. بنابراین اگر به دنبال خرید فرش با طرح و رنگ شیک و به روز هستید، قالی‌های 1500 شانه بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های قالی‌های 1500 شانه می‌توان به کیفیت بالای آنها اشاره کرد. نخ‌های خاب در این مدل از قالی و قالیچه‌ها از نوع اکریلیک هیت بوده و شبیه به نخ‌های طبیعی است. بنابراین این مدل از قالی‌ها به سرعت از بین نمی‌روند و طول عمر بالایی دارند.

قیمت؛ مهم‌ترین پارامتر حین خرید فرش

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که حین خرید باید به آن توجه کنید، قیمت است. معمولا قیمت فرش‌های ماشینی باکیفیت و بادوام به نسبت سایر فرش‌های بی‌کیفیت، بالاتر است. بنابراین می‌توان گفت قیمت با کیفیت و زیبایی قالی و قالیچه‌ها رابطه مستقیم دارد.

اما یک راه برای خرید فرش ماشینی ارزان با کیفیت وجود دارد. شما برای خرید ارزان می‌توانید از طریق فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز خدمات دریافت کنید یا مستقیما فرش را از کارخانه سفارش دهید. در این حالت قالی یا قالیچه با کیفیت را با بهترین و ارزان‌ترین قیمت تهیه خواهید کرد.

یادداشت پایانی

همانطور که در بالا مطالعه کردید، برای خرید فرش می‌توانید از نمایندگی‌های مجاز و معتبر اقدام کنید. قبل از خرید فرش باید حتما به نکات بیان شده در این مطلب توجه کنید. چرا که فرش یکی از اجزای مهم در هر خانه‌ای است. بنابراین شما باید حتما برای خرید آن وقت بگذارید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *